یورش اينترنت به تلويزيون
ـ آیا تلویزیون در میدان رقابت میماند؟
ـ خاموشی تلویزیون حقیقت دارد؛ بهعنوان مثال در آمریکا و در سال 2008 م. ۵/۲ میلیون بیننده، تلویزیونهای خود را بهکلی خاموش کردند که این مقدار در مقایسه با سال 2006 م. پیشرفت قابل توجهی داشته است.
ـ طبق آمار، این تنها درصد کوچکی از کاهش مخاطبان تلویزیون است؛ اما با این حال تعداد کسانی که هنوز هم تلویزیون تماشا میکنند، روزبهروز درحال کمشدن است.
ـ کاهش تماشای تلویزیون در میان جوانان بسیار بیشتر بهچشم میخورد. بر اساس تحقیقی که در سال 2005 م. انجام شد، تقریبا بیش از نیمی از جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال ترجیح میدهند، بیشتر در اینترنت جستوجو کنند تا اینکه تلویزیون تماشا کنند.
ـ بر همین اساس میانگین سنی تماشای تلویزیون در آمریکا تا ۵۰ سال افزایش یافته است. مهمترین نکته در مورد عدم سقوط تلویزیون تا به امروز این است که هنوز جانشین درخور و مناسبی برای آن پیدا نشده است. مخاطبان تلویزیون با استفاده از طیف گستردهای از خدمات اینترنتی و آنلاین خرسند بهنظر میرسند. با این وجود لذت تماشای تلویزیون هیچگاه با اینترنت برای آنان قابل مقایسه نیست.
در دنیای امروز فاصلهگرفتن از رسانههای سنتی و رایج، همزمان با افزایش روزافزون استفاده از اینترنت برای دستیابی به اطلاعات و یا حتی سرگرمی، درحال افزایش است
تحليل جريان های رسانه ای